Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego oraz systemu nagrywania rozmów telefonicznych przychodzących
1. Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego oraz nagrań rozmów telefonicznych przychodzących, miejsca instalacji kamer systemu, reguły przechowywania zapisu, sposób ich zabezpieczenia oraz tryb udostępniania danych.
2. Celem monitoringu wizyjnego i systemu nagrywania rozmów telefonicznych przychodzących na terenie infrastruktury Rawickiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Rawiczu ul. mjr H. Sucharskiego 15 jest:
1) zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
2) ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa,
3) ochrona osób i mienia.
3. Administratorem Danych Osobowych - nagrań z monitoringu wizyjnego oraz nagrań rozmów telefonicznych przychodzących, jest Rawicka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Rawiczu zwana dalej RSM, reprezentowana przez Prezesa Zarządu.
4. 1. Monitoringiem wizyjnym objęty jest teren wokół budynku RSM oraz Kotłowni RSM z siedzibą przy ul. Armii Krajowej, bramy wjazdowe, parking kotłowni, korytarze w siedzibie RSM, hol główny siedziby RSM oraz warsztat.
2. Monitoring wizyjny nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych, pomieszczeń socjalnych, pomieszczeń biurowych.
3. System monitoringu wizyjnego składa się z:
1) kamer rejestrujących obraz,
2) urządzenia rejestrującego i zapisującego obraz na nośniku fizycznym,
3) stacji monitorowania umożliwiającej podgląd rejestrowanego obrazu.
4. Urządzenie rejestrujące znajdują się w pomieszczeniach budynku RSM, do których dostęp mają tylko upoważnione osoby.
5. Dostęp do zapisanego obrazu monitoringu mają: Prezes Zarządu, Wiceprezes Zarządu oraz Inspektor Ochrony Danych, a nadto pracownicy przedsiębiorstwa świadczącego usługi ochrony osób i mienia oraz świadczących usługi konserwacji urządzeń monitorujących na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartych z RSM. Osoby te zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
6. Do zapisanych rozmów telefonicznych przychodzących mają dostęp: Prezes Zarządu, Wiceprezes Zarządu oraz Inspektor Ochrony Danych oraz firma serwisująca program do nagrywania rozmów. Osoby te zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
7. Monitoring wizyjny i system nagrywania rozmów telefonicznych przychodzących funkcjonuje całodobowo.
8. Rejestracji i zapisu na nośniku fizycznym podlega:
1) w przypadku monitoringu wizyjnego obraz z kamer monitoringu, bez rejestracji dźwięku,
2) w przypadku nagrywania rozmów telefonicznych przychodzących, dźwięk.
9. Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi zawierającymi komunikat „Obiekt monitorowany”/piktogram kamer.
10. Osoby wykonujące połączenia telefoniczne przychodzące do RSM informowane są o nagrywaniu rozmów oraz możliwości wyrażenia lub nie wyrażenia zgody na nagrywanie.
11. Okres przechowywania danych wynosi do trzech miesięcy, a następnie dane ulegają usunięciu poprzez nadpisanie danych na urządzeniu rejestrującym obraz i głos.
12. Na stronie internetowej RSM w zakładce RODO - "Monitoring" zamieszcza się następującą klauzulę:
"1. Rawicka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Rawiczu prowadzi monitoring wizyjny w budynku RSM oraz terenu wokół niego i Kotłowni RSM, w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa osób przebywających na monitorowanym terenie, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej oraz ochrony mienia. Podstawę prawną wprowadzenia monitoringu art. 222 § 1 Kodeksu pracy. Administratorem systemu monitoringu jest Rawicka Spółdzielnia Mieszkaniowa z siedzibą w Rawiczu ul. mjr H. Sucharskiego 15. Kontakt z Inspektorem Danych Osobowych jest możliwy e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. kom. 665 505 439.
2. Każda osoba ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3. Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez okres 3 miesięcy.
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie ograny uprawnione na podstawie przepisów prawa.
5. Regulamin monitoringu wizyjnego oraz systemu nagrywania rozmów telefonicznych przychodzących dostępny jest na stronie internetowej Rawickiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Rawiczu. Dane zarejestrowane w ramach monitoringu wizyjnego oraz systemu nagrywania rozmów telefonicznych nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu na podstawie przepisów ustawy
o informacji publicznej.
6. Zapisy z systemu monitoringu wizyjnego oraz zapisy z rozmów telefonicznych przychodzących udostępniane mogą być jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nich czynności prawnych, np.: Policji, Prokuraturze, Sądom na ich pisemny wniosek, za pisemną zgodą Prezesa Zarządu.”
13. Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości pracowników, które potwierdzone zostanie pisemnym oświadczeniem pracownika z mocą od dnia 01 lutego 2021 r.